sreda, 5. junij 2013

Ričet in zavitki s slivovo marmelado

Nič ne pomaga, ne datum, ne naše želje. Še vedno je mrzlo, še vedno kurimo, še kuhamo zimske jedi. Fižol je še v skrinji, korenje, koleraba, paradižnik, zelena, krompir, kakšen špargelj, por - zaloge v skrinji, kleti in na njivi kopnijo. Sadike bučk, paprike in paradižnika pa so še manjše, kot ob saditvi :(
Poletne jedi iz domače zelenjave so še daleč. Sicer pa vremenu primerno, ričet čisto odgovarja :)


Ker so naši navajeni, da sledi kosilu na žlico še nekaj ' za po tem', sem tokrat spekla odlične mini zavitke s slivovo marmelado. Recet za zavitke sem našla na Krasu :) - pokukajte tja, se splača. Glede na sestavine, ki sem jih imela sem ga malce priredila, so pa resnično njami.


Ričet skuhati ni nobena umetnost, dober pa takooo.
  • fižol zvečer namočimo, kuhamo ga posebej (odlijemo vodo, damo svežo, ko zavre spet odlijemo in damo kuhat v novo vodo - solimo. Tako kuhan fižol manj napenja)
  • vso zelenjavo, kar je premoremo (tudi krompir), očistimo, narežemo na male kockice in skupaj s čebulo dušimo na olivnem olju. Proti koncu dodamo česen in sesekljan paradižnik.
  • ko zadiši dodamo še ješprenj (7-8 dag na osebo), lahko dodate še druge žitarice, kar imate pač doma, jaz rada dodam kamut, ker tako luštno poka med zobmi in ga je treba precej gristi)
  • veselo mešamo nekaj minut, lahko poprašimo s sladko papriko in ko nam že res lepo diši, zalijemo z vodo.
  • ričet se lahko kuha do uro in pol ( nekateri tudi ješprenj zvečer namočijo, jaz ga raje malce popražim z zelenjavo)
  • proti koncu  dodamo fižol, z vodo v kateri se je kuhal
  • ne pozabimo na začimbe: lovor, šetraj peteršilj, luštrek, zelena, sol



Fižol na sliki je sorte laški. Precej velik, star slovenski fižol, ki po okusu malce potegne na kostanj.


Letos smo laškega fižola posadili  veliko, ker je vsem všeč. Pa tudi rase lepo, kljub mrazu, njegovi cvetovi pa so sploh čudoviti.


Naj nas obsije sonce :)
Lp;Keltika

12 komentarjev:

  1. Stvarno je vreme...nikad gore. Svi smo željni sunca, leta, toplote...nekako smo prezimili zimu, ali proleće - nikako !!!
    Jaooo, draga, ja sam posle ovog tvog posta mnogo gladna :))))
    Hvala za recept !!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz se ravno ta teden v zelo hladnih koncih in so nam tudi pripravili ričet. Zame pač brez mesa, ampak je bil dober.

    OdgovoriIzbriši
  3. Res je, čeprav nekaj sončka in višjih temperatur napovedujejo za konec tedna, a potem spet ohladitve. Meni pa so tako zatekle bezgavke in grlo me boli kot sam vrag-tako, da čaj, med, domače medežije pridejo kar prav.
    Tvoje jedi izgledajo slastno,
    imej lep teden Tamara

    OdgovoriIzbriši
  4. Mi ječmenček kuhamo pogosto, preprosto in dobro pa še samo eno posodo umažeš :)

    oooo vremenu pa..dejmo izkoristit ker čez kakšen teden bomo jokali da je vroče :)

    OdgovoriIzbriši
  5. OOOO kako diši in verjetn še boljše je ko vse to papaš:):) Tako vabljive in apetitlih slike:)Jaz sem da odpreš turistično lmetijo in jaz bom prva v vrsti:):) čeprav zelo rada kuham včasih paše če skuha kdo drug:)mnami:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala za prijazne besede, pohvale tako dobro denejo :))

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlično zgleda tvoj "ječmen" ... tako rečemo mi ričetu. Že dolgo ga nisem pripravila. Za povrhu pa zavitki, ki so na fotografijah zelo mamljivi.
    Veliko sonca in lep konec tedna,
    Ljuba

    OdgovoriIzbriši
  8. Krasen ričet! In zavitki, slivovi zavitki, sline se mi cedijo :)!

    OdgovoriIzbriši
  9. Kakav je to divan ručak..baš po mom ukusu.Povrće u super zdravom varivu i za kraj divno mirisno pecivo..:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Mene pa zanima tale recept za slivove zavitke, jih na tisti povezavi ne najdem. Mi ga lahko prosim napišete?
    Hvala, Polona

    OdgovoriIzbriši
  11. Pozdravljeni Polona.
    600g pirine moke
    30g sladkorja
    30g masla
    30g olja
    20g kvasa
    1 vanilin sladkor
    3 dcl mleka ali vode
    ščep soli

    Zgnetemo testo in pustimo vzhajat. Nato testo razdelimo na pol, obe polovici razvaljamo v kvadrat, debeline 2 cm. Kvadrata razrežemo na pravokotnike. Pravokotnik vizualno razdelimo na tretjine. Na sredino damo žlico nadeva, levo tretjino prepognemo čez nadev, desno pa narežemo na vodoravne trakce in jih položimo čez pokrit nadev. Premažemo z rumenjakom in pečemo 20minut na 170°C.
    Srečno .)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pozabila sem napisati - med sestavine zamešajte stopljeno maslo
      :)

      Izbriši

Hvala za tvoj komentar. Kot bi posijal sonček :)