sobota, 29. junij 2013

Zeljna pasteta

Preprosto kosilo, ki izgleda nekaj posebnega. Kombinacija testa in zelja se izkaže za odlično! Zraven pa obvezno skleda zelene solate.

Včeraj smo imeli na kosilu goste. Nekateri vztrajajo za kosilo na smutijih, za preostalih 6 je bila tale pasteta ravno prav velika. Prvič sem jo delala pred 15 leti, potem nekako pozabila nanjo, a ta čudoviti okus mi nikoli ni dal miru. Včeraj so se vsi strinjali, da ne smem čakati 15 let, da jo spet pripravim :)

Zeljna pasteta


Testo
  • 1200 g pirine moke
  • 600 g masla
  • 3 žličke soli
  • 2 jajci
  • 20 žlic vode
Vse sestavine skupaj zgnetemo v gladko testo in ga damo za pol ure na hladno.

Nadev
  •  200 g čebule - na olivnem olju prepražimo, toliko, da postekleni. Dodamo
  •  1 kg zelja (narezanega na krpice) in
  • 0,5 kg šampinjonov (narezanih). Vse skupaj prepražimo, nato odstavimo z ognja, dodamo
  • 3 trdo kuhana jajca
  • peteršilj
  • sol po okusu


Polovico testa razvaljamo, na peki papirju, v velik pravokotnik. Nadev naložimo po sredini, da ostane približno 5 cm širok rob. Iz preostalega testa razvaljamo na peki papirju še en pravokotnik in ga položimo na nadev. Rob zvijemo navznoter in ga močno pritisnemo z vilicami. V sredini izrežemo luknjico, da bo skozi odprtino uhajala para. Premažemo z jajcem in če nam je ostalo kaj testa, meni ga ni, okrasimo pasteto.


Namesto masla sem sicer uporabila vitaquell - ovo bio margarino, tako, da z lahkoto opustite tudi jajca in dobite popolnoma vegansko varianto. Ljubitelji okusa po smetani, pa lahko v nadev dodate kakšen kozarček sladke smetane.


Recept je moja varianta Zeljne pastete, sicer je original zapisan v kuharski knjigi iz leta1990.

Seveda smo se tudi sladkali, brez tega ne gre. Tokrat smo naredili različne variante. Presno, brezmlečno in navadno :))

Popolna zmagovalka med sladicami je bila presna prekmurska gibanica. Kar precej dela je z njo, vendar je odlično uspela in, resnično je dobra. Recept poiščite pri Špeli. Nam je všeč tudi zato, ker ni tako težka, kot večina presnih tort, saj ne vsebuje nobene maščobe. Razen tiste, ki je v oreških :))
Njami!


Okusen in prijeten dan, ki se nadaljuje v vikend. Uživajte :)
Lp;Keltika

14 komentarjev:

  1. Kljub temu, da se je jutro že prebudilo, sem ob ogledu tega posta postala lačna. Njami,
    lep dan Tamara

    OdgovoriIzbriši
  2. O kolk dobr zgleda:)....evo takoj lakota:)....poskusla bi pa oboje mnjami:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Tale gibanica mi ne da miru :-) Slastno zgleda.

    OdgovoriIzbriši
  4. Kad bi moja baka rekla - "Kao iz izloga ", to je značilo da nema bolje. Tako draga, kada sve ovon pogledam zajedno sa prošlim postom, definitivno mogu da zaključim da izgleda "kao iz izloga" !!! Ova gibanica mi se čini da je tako ukusna.....znaš šta !? Odoh ja da jedem - ogladnih :)))))

    OdgovoriIzbriši
  5. Uuuu gibanica, ti je pa lepo uspela. Da ne pozabim še zeljne paštete, čeprav pa te še nisem nikoli poskusil,

    OdgovoriIzbriši
  6. Tvoj blog je enkraten in pravi balzem za mojo dušo.Take ljudi imam rada, kateri najdejo srečo v majnih rečeh in to srečo delijo z drugimi. Zaradi takih ljudi se mi zdi svet manj nor.

    OdgovoriIzbriši
  7. Same slastne stvari. Pa se lahko poslovim od dobrih namenov-poleti jej samo zelenjavo in sadje.

    OdgovoriIzbriši
  8. Same slastne jedi, adijo dobri nameni da bom jedla samo sadje in zelenjavo.

    OdgovoriIzbriši
  9. Ob teh receptih in fotografijah je moja volja, da bom jedla samo sadje in zelenjavo na preizkušnji.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdravljena, provansa :) Kar vztrajaj! Tudi jaz razmišljam, da bi čez poletje objavila predvsem presne jedi. Ampak kaj, ko smo se prenajedli raznih presnih približkov kuhani hrani in gredo najbolj v promet enostavni smutiji in solate. Lp

      Izbriši
  10. danes je pa en zmešan dan, upam da mi oprostiš moje skoraj pokopirane objave objave

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hihi, saj sem hotela samo eno odobrit, pa je kar vse šlo naprej; res je čuden dan, moj tudi :)

      Izbriši
  11. Gibanica je ena izmed mojih ljubših sladic, tako da bom tole presno zagaotovo poskusila! Tista zeljna zadeva pa verjamem, da je res slastna. VEš kaj je meni tudi fino? Rdeče zelje, pretenstano in zavito v vlečeno testo - pač zeljni štrudelj. Super zadeva!

    OdgovoriIzbriši
  12. krasno vse deluje :) korenčkove srčke bom naredila ;)

    OdgovoriIzbriši

Hvala za tvoj komentar. Kot bi posijal sonček :)